PL EN Szukaj
Kontrast A A+ A++
Strona główna > Studenci > FAQ

FAQ

PRACOWNICY WYDZIAŁU ZARZĄDZANIA I INŻYNIERII PRODUKCJI ODPOWIADAJĄ STUDENTOM

Odpowiedzi na niektóre pytania wynikają wprost z Regulaminu Studiów w Politechnice Łódzkiej. Te, które przeczytasz poniżej zostały przygotowane na podstawie dokumentu obowiązującego od 1 października 2019 roku.  

Gdzie znajdę informacje o terminach i godzinach otwarcia dziekanatu dla studentów oraz godzinach przyjęć prodziekana ds. studenckich? 

Zakładka STUDENCI > BIURO OBSŁUGI STUDENTA. 

Jak uzyskać dostęp do poczty studenckiej, WebDziekanatu, platformy Wikamp? 

Szczegóły dostępne pod adresem https://edu.p.lodz.pl/mod/page/view.php?id=7724 

Czy muszę umówić się wcześniej na dyżur prodziekana ds. studenckich? 

Nie prowadzimy zapisów. Zapraszamy na wyznaczone dyżury, wejście przez pokój 47 w dziekanacie. 

Czy z podaniem do prodziekana ds. studenckich muszę zgłosić się osobiście na dyżur? 

Nie, podanie można zostawić w godzinach pracy dziekanatu, wrzucić do skrzynki, która znajduje się w dziekanacie lub przesłać pocztą na adres dziekanatu. 

Jak długo trzeba czekać na decyzję prodziekana ds. studenckich i jak można się z nią zapoznać? 

Maksymalny czas oczekiwania wynosi dwa tygodnie. Po zaopiniowaniu podania przez prodziekana ds. studenckich zostaniesz poinformowany telefonicznie lub e-mailem o konieczności zgłoszenia się do dziekanatu w celu potwierdzenia zapoznania się z decyzją. 

Gdzie znajdę wzory podań i co zrobić w sytuacji kiedy nie ma formularza dedykowanego mojej sprawie? 

Zakładka STUDENCI > PODANIA I AKTY PRAWNE > FORMULARZE DO POBRANIA. 
Jeśli nie ma formularza dedykowanego Twojej sprawie wypełnij formularz o nazwie wolne, który pobierzesz z WebDziekantu. 

Czy w sprawie przedłużenia ważności legitymacji muszę zgłosić się osobiście? 

Nie

Co w sytuacji kiedy zgubię legitymację? 

Należy złożyć wniosek o wystawienie duplikatu legitymacji. Do wniosku należy dołączyć:  
– potwierdzenie wpłaty za wydanie duplikatu w kwocie 33 zł. Opłatę należy wnieść na swoje indywidualne konto studenta; 
– w przypadku zgubienia legitymacji należy zamieścić ogłoszenie w gazecie. Do wniosku należy dołączyć potwierdzenie w formie faktury lub wycinka z gazety; 
– w przypadku kradzieży należy dołączyć zaświadczenie z komisariatu
Czas oczekiwania na nową legitymację wynosi do dwóch tygodni.  

Jak długo trzeba czekać na zaświadczenie studenckie i czy muszę zgłosić się po nie osobiście? 

Zaświadczenia wydawane są od ręki zainteresowanym studentom lub osobom upoważnionym przez studentów. 

Jak uzyskać wypis ocen? 

Należy telefonicznie lub e-mailem poprosić o przygotowanie dokumentu, ponieważ wymaga podpisu prodziekana ds. studenckich. Kiedy dokument będzie gotowy do odbioru zostaniesz o tym fakcie poinformowany. 

Ile razy mogę powtarzać semestr dyplomowy i czy muszę za to płacić? 

Łączna liczba zmian terminu złożenia pracy dyplomowej jest ograniczona do dwóch. Opłata jest naliczana według stopnia zaawansowania pracy, który na wniosku studenta o powtarzanie semestru dyplomowego, wskazuje promotor pracy dyplomowej. Podanie złożone bez opinii promotora będzie skutkowało decyzją odmowną. 

Czy czesne mogę płacić w ratach? 

Na Wydziale Zarządzania i Inżynierii Produkcji dla wszystkich studentów na studiach niestacjonarnych opłata za semestr jest podzielona na cztery równe raty. 

Przez kogo w pierwszej kolejności podpisywane jest porozumienie w sprawie praktyk? 

Kolejność nie ma znaczenia. Porozumienia w sprawie praktyk podpisywane są przez upoważnionych prodziekanów nawet bez podpisu przedstawiciela firmy. Pamiętaj, żeby w porozumieniu podać swoje dane osobowe, informacje dotyczące miejsca i terminu odbycia praktyk oraz dane osoby odpowiedzialnej za praktyki w przedsiębiorstwie. 

Skończyłem 26 lat, co z moim ubezpieczeniem zdrowotnym? 

Studentów i doktorantów Politechniki Łódzkiej, którzy ukończyli 26 rok życia i nie podlegają obowiązkowi ubezpieczenia z innego tytułu(np.: praca, działalność gospodarcza, renta, status członka rodziny zgłoszonego do ubezpieczenia głównej osoby ubezpieczonej) do ubezpieczenia zdrowotnego – na ich pisemny wniosek – zgłasza uczelnia i odprowadza za nich składkę na ubezpieczenie zdrowotne. 

W pierwszej kolejności należy zgłosić się do dziekanatu w celu uzyskania potwierdzenia statusu studenta z wypełnionym dokumentem o nazwie druk ZZA (zgłoszenie do ubezpieczenia zdrowotnego/zgłoszenie zmiany danych), który można znaleźć na stronie Politechniki Łódzkiej pod adresem https://www.p.lodz.pl/pl/ubezpieczenie-zdrowotne 

Czy mogę przenieść się z kierunku, na którym studiuje, na inny kierunek lub ze studiów stacjonarnych na niestacjonarne (lub odwrotnie)? 

Wyłącznie za pisemną zgodą właściwych prodziekanów ds. studenckich. O przeniesienie może ubiegać się student, który uzyskał rejestrację na co najmniej drugi rok studiów pod warunkiem wypełnienia wszystkich obowiązków wynikających z przepisów obowiązujących w uczelni. Wniosek o przeniesienie student składa najpóźniej w ciągu 7 dni od rozpoczęcia semestru. 

Co muszę zrobić w celu przepisania oceny? 

Należy złożyć pisemny wniosek o uznanie przedmiotowych efektów uczenia się z danego przedmiotu do prodziekana ds. studenckich w terminie 30 dni od rozpoczęcia semestru.  

W tym celu należy pobrać z WebDziekanatu formularz o nazwie wolne, załączyć do niego kserokopię uzyskanych wcześniej ocen oraz kartę przedmiotu. Z tym pakietem należy udać się do osoby, która prowadzi obecnie zajęcia lub do kierownika przedmiotu i poprosić o pisemną opinię czy można uznać osiągnięte wcześniej efekty i na ich podstawie zaliczyć przedmiot. Zaopiniowane podanie należy złożyć do dziekanatu osobiście, wrzucić do skrzynki w dziekanacie lub przesłać pocztą. Pozytywnie rozpatrzone podanie zwalnia z uczestnictwa w zajęciach i zaliczeniach z danego przedmiotu.  

Do kogo należy się zwrócić w przypadku utrudnionego kontaktu z nauczycielem/promotorem? 

W pierwszej kolejności należy zwrócić się do bezpośredniego przełożonego nauczyciela/promotora, np. kierownika katedry, w której jest zatrudniony. Jeśli to nie pomoże skontaktuj się z opiekunem roku lub prodziekanem ds. studenckich.  

Kto może ubiegać się o indywidualną organizację zajęć (IOZ)? 

W szczególności student, który ma problemy zdrowotne, studiuje na wielu kierunkach/uczelniach lub reprezentuje uczelnie we współzawodnictwie sportowym minimum na szczeblu krajowym. 

Kto może ubiegać się o indywidualny program studiów (IPS)? 

Sprawdź w zakładce STUDENCI > PODANIA I AKTY PRAWNE > AKTY PRAWNE > Regulamin Indywidualnego Programu Studiów, który obowiązuje od 11.02.2020 r. 

Czy mogę zmienić grupę ćwiczeniową? 

Tak, jeśli znajdziesz osobę, która się z Tobą zamieni. Zgłoś to jak najszybciej do dziekanatu. 

Kiedy i w jaki sposób mogę wybrać przedmiot obieralny/specjalność?

Wybór przedmiotów obieralnych oraz specjalności odbywać się będzie na semestrze wcześniejszym, w drodze głosowania wszystkich studentów roku. Poprzez platformę WIKAMP, będziesz mógł dokonać wyboru przedmiotu/specjalności w pierwszym i drugim priorytecie. Uruchomienie przedmiotu/specjalności nastąpi w drodze decyzji Prodziekana ds. kształcenia na podstawie największej liczby zgłoszeń na przedmiot/specjalność. 

Czy mogę zmienić wcześniej wybraną specjalność? 

Tylko za zgodą prodziekana ds. studenckich udzieloną na pisemny wniosek studenta złożony przed rozpoczęciem zajęć. 

Gdzie znajdę informacje dotyczące uzyskania dostępu do darmowych licencji? 

Zakładka KSZTAŁCENIE > JAKOŚĆ KSZTAŁCENIA > METODY I NARZĘDZIA KSZTAŁCENIA 

Mapa PŁ
Facebook Twitter LinkedIn Instagram YouTube Research Gate